Recomandările MAE pentru românii care merg în Bulgaria

de: Anca Lupescu
01 08. 2022

Ministerul Afacerilor Externe a dat câteva recomandări românilor care intenționează să meargă în Bulgaria sau să tranziteze teritoriul acestei țări către Grecia sau Turcia, pe perioada lunii august. Aceste recomandări sunt menite să evite timpii mari de așteptare.

Recomandări MAE pentru românii care trec prin Bulgaria

MAE recomandă românilor care merg în Bulgaria sau trec prin Bulgaria să folosească toate punctele de frontieră bulgare deschise circulației rutiere internaționale.

MAE face recomandarea să se folosească toate punctele de frontieră bulgară, mai exact: 

  • La frontiera româno-bulgară: Giurgiu – Ruse, Calafat – Vidin, Negru Vodă – Kardam, Vama Veche – Durankulak, Lipniţa – Kainardja şi Dobromir – Krushari pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5t)
  • Ostrov – Silitra, Turnu Măgurele – Nikopol (feribot) şi Zimnicea – Svishtov (feribot). Punctul de frontieră Bechet-Oryahovo este închis din cauza nivelului scăzut al Dunării.
  • La frontiera bulgaro-elenă: Kulata-Promachonas; Makaza – Nimfea (masa totală admisă a autovehiculelor este de până la 3,5t); Ilinden – Exohi (traseu ocolitor pentru PCTF Kulata, ruta spre Kavala); Kapitan Petko Voivoda-Ormenion (ruta spre Alexandropolis); Zlatograd-Termes şi Ivaylovgrad-Kiprinos (ultimele două puncte doar pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5t). 
  • La frontiera bulgaro-turcă: Kapitan Andreevo – Kapikule; Lesovo – Hamzabeyli; Malko Târnovo – Derekoy (ultimul punct prezintă o infrastructură redusă şi înregistrează în mod constant timpi măriţi de aşteptare).

MAE recomandă românilor care trec prin Bulgaria sau merg în țară să se asigure că au suficient combustibil, apă și alimente și să ia măsurile adecvate organizării programului de drum, având în vedere timpii mari de așteptare la trecerea frontierei. 

Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Sofia: +35929733510, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă.